måndag 25 april 2011

Snart en vana!

Idag blir det träning igen, tredje gången på en vecka :) Jag har bestämt mig för att se till att komma iväg nu så att jag kommer igång ordentligt, sen blir det ju en vana och man ser det inte som något "konstigt" att åka och träna.. I lördags hade jag verkligen ingen lust att träna men åkte dit ändå och hamnade på ett Curves-Zumba-pass, kul! Som tur var så blev det en plats ledig så att jag kunde vara med, hade ju missat att det skulle vara Zumba just då och att man var tvungen att anmäla sig i förväg. Efteråt var jag rätt nöjd med att jag tvingade dit mig medan sambon och dottern var på stan.

Från och med idag är det bara godis på helgerna som gäller, ingen choklad i soffan framför tvn på kvällarna längre! Det har varit lite för mycket sånt på sista tiden och då går man ju inte ner i vikt. Funderar på att köra igång med iso-dieten lite mer ordentligt nu oxå för att verkligen få koll på maten. Kanske läge att gå med i Kost- och viktklubben igen för att på ett bra sätt kunna registrera vad jag äter och hur fördelningen ser ut. Ska bara betala månadens räkningar först och se om jag har råd.. har ju betalat träningskortet nu oxå och har lite annat smått och gott som behöver fixas. Borde leta fram anteckningarna från viktkursen jag gick och renskriva dem i min Viktbok som jag ska göra i ordning. I den ska jag anteckna lite allt möjligt för att få lite koll på vad jag gör rätt eller fel.

Inga kommentarer: