onsdag 27 april 2011

Dålig dag

Börjar fundera på hur stor jag är egentligen, eller snarare hur stor andra uppfattar mig? Idag när jag och en arbetskamrat pratade och hon sa något om min operation så satt en annan bredvid och hon trodde att jag skulle göra en gastric bypass! Googlade lite snabbt och såg att för en sådan op ska man ha bmi runt 40 eller högre, jag ligger på 30,1.. Räknade på det och om jag skulle ha bmi på 40 så skulle jag väga 30 kg mer än jag gör nu.. Det här blev en dålig dag :(

Jag vet att mycket i mitt huvud kretsar kring det där med vikten men det är sån jag är, som fd anorektiker är det svårt att befinna sig i en kropp som min. Samtidigt har jag inte haft tillräcklig envishet/karaktär för att lyckas gå ner alla kilon som jag borde och det vet jag är mitt eget fel. Men det känns som att jag är på rätt väg nu, bara jag orkar vara envis och komma iväg till träningen som jag ska och att jag börjar cykla snart. Var så nära att tröstshoppa lite godis på lunchen idag men det blev en mörk choklad (jag vet, borde inte köpt den heller) och äpplen så det blev ändå rätt bra.

Inga kommentarer: