tisdag 12 april 2011

Det blir operation

Nu har jag varit hos läkaren på kirurgen. "Oj!" var det första hon sa när jag drog upp tröjan. Jag får operation, men hon lät inte helt hoppfull. De kan försöka att dra ihop bukhinnan och lägga in ett nät för att hålla ihop magen men det är inte säkert att det funkar, och jag kommer att få ett ärr över hela magen. Men vad är alternativet?? Att gå och se gravid ut resten av livet eller ha ett ärr som inte syns när man har kläder på sig? Även om det är en stor operation så känns det för mig som att det är värt att slippa det psykiska lidandet. Det verkar inte vara helt vanligt iaf för hon fick hålla på länge innan hon hittade bukmusklerna som ligger nere på sidorna av magen.. Så nu är det bara att vänta, op ska bli inom 3 mån men så är det ju sommar oxå så det kan säkert dröja längre tid än så. Jag ska iaf börja ha gördel på mig varje dag redan nu för att huden ska börja dra ihop sig. Ett tips för de som behöver lite hjälp att hålla in magen är en korselett från Bon prix, kika här. Den är faktiskt riktigt bekväm :)

Idag ska jag på visning av ett Curves gym för att se om det är något för mig. Det ligger ganska nära jobbet och så tränar man effektivt i 30 min och det känns som att det skulle vara något som passar mig :)

Inga kommentarer: