måndag 2 mars 2009

Nya vanor

De senaste dagarna har jag inte varit så duktig med maten som jag borde ha varit, men jag har ändå tänkt mig för och inte ätit lika onyttigt som jag gjort innan och det måste väl vara ett framsteg? Det svåra tycker jag är när man ska äta ute, men jag försöker att tänka igenom mina val och ta det som är minst onyttigt om jag inte hittar något som följer den modell jag använder.

En ny vana som jag däremot börjat med är att jag äter frukost varje dag! Inte en enda dag sedan jag började har jag fuskat! Naturell yoghurt, keso, linfrön/psylliumfrön och russin åker ner i en burk och med till jobbet och på fm blir det en macka av surdegsbröd och ägg eller skinka istället för jobbets fluffiga vita bröd med smör och ost. Så lite borde väl hända, eller hur?

Vikten då? Tja inte händer det mycket, men i morse var det nog minus 0,5 kg iaf. Men som sagt när kursen är slut får jag med hjälp av specialvågen veta exakt hur det gått, den mäter ju fett, vatten, muskler mm. Förhoppningsvis har det gått bra!

Dagens tips: Blanda olika bönor med pesto och ät till maten, jag byter ut kolhydraterna mot detta. Dagens blanding består av stora vita bönor, kikärtor, svarta bönor och röd pesto. Mums!

Inga kommentarer: