måndag 30 mars 2009

Hungrig!

Det var en så bra idé igår (när jag var mätt och nöjd) att ta med resterna av kycklingwoken som blev över, men jag insåg idag att det var för lite mat. Och nu sitter jag här och är hungrig.. Ibland är det så dumt att ha en arbetsplats som ligger så avsides, vad bra det vore om det fanns en affär i närheten! Jag borde gått en lunchpromenad och köpt lite frukt. Just nu finns det bara en massa delicatogrejer i fikarummet, men jag ska INTE ha en sån! Tur att jag hade lite nötter (nödproviant) i väskan :) Nu ska jag gå och ta mig en kopp te och sen är det snart dags att gå hem *försöker tänka positivt*

I morgon och på onsdag är jag på kurs i Västerås och det är alltid lika svårt med maten. Men det gäller att göra det bästa av situationen, jag har ju lärt mig att välja det som är "minst dåligt" om det inte finns bra val. Det som är bra med hotellfrukosten är ju att jag kan välja de bra sakerna, men det är inte ofta de har rågkusar eller liknande bröd tyvärr. Hmm, undrar om jag ska smuggla med bröd i handväskan ;)

Inga kommentarer: