tisdag 10 januari 2012

Nytt år igen..

Igår var jag och lunchtränade på Curves, en vana jag hoppas kunna hålla under det här året. Lunchträningen är min bästa lösning på att hinna träna, jag har så svårt att åka hemifrån på kvällstid när jag väl kommit hem från jobbet.. Nu åker jag tidigare till jobbet och kan på så sätt ta lite längre lunch vissa dagar. Det som är lite trist är att gymmet stänger kl 12 så jag måste ta tidig lunch och det funkar ju inte alltid när man har möten och sånt. Ska bli bättre på att boka egentid i kalendern *påminner mig själv*

Nu har jag åtta månader på mig att komma i någorlunda form till bröllopet, ja vi planerar att gifta oss i september <3 Och då skulle det ju vara trevligt att känna sig fin i brudklänningen och att kunna titta på bilderna efteråt utan att må dåligt. Men när jag läser vissa personers åsikter om sin enorma övervikt på ett par kg så undrar jag.. vad tycker då folk om mig? Jag kommer aldrig att väga som jag gjorde förr och att då se att någon som väger strax över 60 kg oja sig över vikten gör mig ledsen, för det är ju ingen övervikt. Visst påverkar längd och sånt oxå men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte få det till att en sån person är överviktig.. sen kan det ju vara skönt att gå ner ett par kg för sin egen skull om man nu gått upp lite. Det handlar nog mer om hur man framställer sig själv och sin vikt.

Inga kommentarer: